Dan-Cretu-Romanian-Eco-Artist-Food-Sculptures-15-594x418

10 alimente care imbunatatesc vederea unui copil

Problemele oftalmologice sunt asociate de cele mai multe ori cu imbatranirea si mostenirea genetica pe care o are fiecare persoana in parte.

Buna functionare a ochilor poate fi mentinuta,  insa cu o alimentatie potrivita in fiecare zi ajuta ca problemele de vedere sa fie prevenite din timp. Nu o spunem noi, ci studiile care au aratat ca anumite alimente pot imbunatati vederea, incetinesc imbatranirea ochilor si asigura o privire agera.

Ceea ce trebuie sa urmaresti este sa asiguri aportul maxim de vitamina C, vitamina E, beta caroten si luteina, principalele vitamine si minerale de care ochii au nevoie ca sa lupte impotriva aparitiei cataractei si degenerarii maculare.

Noi iti spunem care sunt cele mai bune alimente, iar tu decizi cum sa le incluzi in retetele potrivite pentru copilasul tau in fiecare zi.

1. Spanac. Este bogat in luteina, un antioxidant ce lupta impotriva miopiei pentru ca ajuta circulatia sangelui la nivelul globului ocular. Poti sa il folosesti in salate, sandvisuri, piureuri sau sucuri de legume. Un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica a aratat ca o singura lingurita de legume cu frunze verzi ajuta la cresterea nivelului de luteina cu 90%. E nevoie insa de multa rabdare pana sa vezi unele efecte bune. Meniul cu spanac trebuie tinut timp de cateva luni.

2. Broccoli. Pe langa luteina, aceasta leguma este bogata si in Vitamina C, care lupta impotriva imbatranirii. Pentru copilul tau il poti folosi in supe, piureuri, salate sau diverse feluri cu legume la cuptor.

3. Somon. Stii deja despre el ca este bun pentru sanatate pentru ca are o cantitate mare de acizi grasi Omega-3. Protejeaza inima copilasului tau si reduce riscul degenerarii maculare, care poate duce la pierderea vederii. Studiile au aratat ca o dieta bogata in acizi Omega-3 protejeaza si impotriva sindromului ochiului uscat. In locul somonului ii mai poti da copilului folosi hering, halibut sau sardine.

4. Nuci si seminte. Sunt bogate si ele in acizi grasi Omega-3, dar si in vitamina E. Copilul tau nu trebuie sa se rezume doar a le rontai in pauze, la film sau la joaca. Le poti adauga in salatele pe care i le pregatesti, peste somon sau in cerealele de la micul dejun.

Citeste si: Timpul petrecut in aer liber este benefic pentru vederea copilului tau. Afla de ce

5. Morcovi. Mama ta avea dreptate cand te obliga sa ii mananci pentru ca ajuta vederea. Morcovii sunt cea mai buna sursa de beta caroten, un antioxidant care este convertit in vitamina A in organism si mentine sanatatea corneei. Prea putina Vitamina A poate duce la vedere incetosata si dificultati in vederea nocturna. Invata-l si pe cel mic obiceiul tau din copilarie si da-i sa rontaie un morcov crud in loc de gustarea dintre mese, fa-i piureuri de morcov sau adauga-l in salate.

6. Cartofi dulci. Contin betacaroten, la fel ca si morcovii. Ii poti folosi in piurerui pentru nazdravanul tau sau ii poti tranforma intr-o garnitura gustoasa la cuptor, potrivit foodstory.ro.

7. Avocado. E bogat in vitamina E, esentiala pentru ochii copilasului tau. Poate fi adaugat in piureuri, il poti transforma intr-un delicios sos sau il poti adauga in salate.

8. Ou. Indiferent in ce forma le preferi (fierte sau prajite), este recomandat ca ouale sa faca parte din meniul copilului tau. Asta pentru ca galbenusul de ou, desi nu este recomandat pentru ca este bogat in colesterol, este la fel de important si pentru continutul de luteina, usor de absorbit de catre organism. Invata sa faci ochiuri in apasau rezuma-te la oua fierte si evita felurile prajite in ulei.

9. Usturoi. Este bogat in sulf, la fel ca prazul sau ceapa. Desi il stii ca fiind un aliment potrivit pentru stimularea imunitatii organismului copilului tau, usturoiul are si alte calitati. Sulful continut are puterea de a mentine sanatatea cristalinului, de aceea este indicat ca micutul tau sa il manance crud si nu gatit, pentru a-i pastra proprietatile intacte.

10. Ciocolata neagra. Laudata pentru antioxidantii pe care ii contine, ciocolata neagra este bogata si in flavonoide care sunt esentiale pentru protejarea vaselor de sange care iriga ochiul nazdravanului. Astfel, corneea si cristalinul raman puternice cu trecerea anilor. Cele mai bune sortimente de ciocolata  neagra sunt cele care contin peste 60% cacao.

Sursa: perfecte.ro