diet17

Top 15 cele mai sanatoase alimente pentru copilul tau

Pentru ca vizita la medic să scape de eticheta necesităţii, iată 15 super-alimente pe care copilul tău trebuie să le consume zi de zi pentru a ţine la distanţă afecţiunile specifice vârstei lor, dar şi pentru a preveni la maturitate instalarea unor boli grave, precum diabetul sau obezitatea:

1. Fulgi de ovăz – oferă energie pe tot parcursul zilei, asigurându-le astfel copiilor concentrarea de care au nevoie în timpul lecţiilor

2. Scorţişoara – reglează nivelul zahărului din sânge prevenind crizele provocate de scăderea glicemiei şi ţine la distanţă pofta de dulce, atât de comună în rândul copiilor.

3. Busuiocul – este bogat în vitamina A, C şi K, fier, potasiu şi calciu, adică exact elementele de care are nevoie copilul pentru a creşte sănătos. Poate fi adăugat în sosurile pentru pizza sau direct în sandvişul pregătit pentru şcoală.

4. Fasolea neagră – adulţii nu sunt singurii care suferă de niveluri crescute ale colesterolului, ci şi copiii au astfel de probleme. Fasolea neagră menţine în limite normale colesterolul şi oferă cantităţi mari de calciu şi proteine.

5. Cacaua – în special produsele cu cel puţin 70% cacao, este foarte indicată pentru mentţinerea sănătăţii orale a micuţilor şi ajută la protejarea pielii sensibile în faţa acţiunii nocive a razelor ultraviolete.

6. Avocado – este un fruct plin de grăsimi bune pentru organism, acele grăsimi mono-nesaturate care asigură un flux sangvin normal şi împiedică instalarea bolilor cardiovasculare la maturitate.

7. Somon – este un sortiment de peşte bogat în acizi grazi Omega 3 care ajută la dezvoltarea armonioasă a funcţiilor cerebrale şi menţinerea unei inimi veşnic tinere.

8. Roşii – o roşie pe zi ţine cancerul la respect! Dacă celui mic nu îi plac roşiile în stare proaspătă, i le poţi da fierte şi mărunţite, în amestec cu ulei de măsline şi condimente, sub forma unui sos pe care îţ poţi adăuga la paste şi alte feluri preferate.

9. Fasole Edamame – este un tip de fasole soia, culese cât sunt încă în păstăi, şi este deosebit de sănătoasă, în special pentru fetiţe, protejând ţesutul mamar şi împiedicând dezvoltarea celulelor canceroase. În plus, aceste bobiţe tinere de soia au un gust delicios şi sunt foarte distractive când vine vorba să fie desfăcute.

10. Fructe – tot felul de fructe, fără niciun fel de contraindicaţie. Singura recomandare: să fie cât mai colorate, astfel încât copilul să capete cât mai multe vitamine, minerale şi fibre pentru a avea un tranzit intestinal sănătos. Dacă vă obişnuiţi copilul să mănânce fructe de mic, cu siguranţă va face acelaşi lucru şi ca adult, ferindu-se astfel de multe afecţiuni.

11. Ouă – sunt delicioase şi ideale pentru un mic dejun complet şi echilibrat. Conţin vitamina D pentru o mai bună absorbţie a calciului şi foarte multe proteine care conferă saţietate.

12. Hummus – are în compoziţie carbohidraţi complecşi şi proteine care conferă optimism, energie şi senzaţie de saţietate copilului tău.

13. Iaurt – este ideal ca sursă de calciu, iar pentru a le stârni imaginaţia şi curiozitatea celor mici adaugă câteva fructe proaspete, cum ar fi cireşele, căpşunele sau afinele.

14. Cartofi dulci – aceste legume de culoare portocalie sunt bogate în vitamina A, care s-a dovedit ştiinţific că o vedere de calitate şi o protecţie împotriva afecţiunilor degenerative ce survin odată cu înaintarea în vârstă.

15. Seminţe de in – este cea mai bogată sursă de Omega 3şi ajută la dezvoltarea creierului, astfel încât cei mici să fie cei mai inteligenţi. Îl poţi presăra peste bolul cu cereale, în iaurt sau chiar în felul principal de mâncare, fără ca cel mic să-şi dea măcar seama că e acolo.

 

Sursa: csid.ro