1536996.fructe-home

Surse de vitalitate si energie pentru copii

1536996.fructe-home

Legumele si fructele sunt surse importante de vitamine si minerale, iar piureurile si sucurile facute in casa le furnizeaza copiilor o mare parte din nutrientii de care au nevoie zilnic.

Te-ai intrebat vreodata care legume sau fructe sunt cele mai bune pentru micutul tau odata cu inceperea diversificarii? Din luna a sasea si pana la doi-trei ani, necesarul de vitamine si minerale poate fi asigurat de piureurile sau sucurile de fructe si legume preparate in casa.

Iata cateva dintre cele mai bune surse de vitamine si minerale:
Mazarea verde este o sursa de vitaminele A, C si K, de niacina si de folati, dar si de minerale, precum fosfor, fier, calciu, magneziu, potasiu si sodiu, adica unul dintre cele mai complete alimente indicate bebelusilor care au inceput diversificarea.

Mazarea proaspata are un gust dulce si este cea mai indicata pentru prepararea unui piure delicios, dar si mazarea congelata este la fel de buna.

Fierbe-o pana cand se inmoaie foarte bine, apoi scurge boabele si pune-le intr-un blender, impreuna cu o cantitate suficienta de apa, pentru a capata o textura moale si fina, foarte usor de inghitit.

Morcovii
 – cunoscuti ca cea mai buna sursa de vitamina A, atat de importanta pentru ochi si pentru frumusetea pielii, vitamina C si folati, morcovii sunt intotdeauna o baza pentru piureuri. Pentru a fierbe mai usor, taie-i rondele.

Broccoli este foarte indicat, de asemenea, pentru cei mici, datorita continutului mare de fier, dar si de vitaminele A, C, K si de calciu. Opareste-l doar doua- trei minute, pentru a nu distruge vitaminele, apoi paseaza-l intr-un blender.

Fructe

  • Bananele, sursa importanta de vitamina K, sunt foarte potrivite combi-nate mai degraba cu legume, in piureuri, decat cu alte fructe, in sucuri.
  • Strugurii reprezinta unul dintre fructele de toamna foarte bune pentru bebelusi, din care se poate obtine un suc dulce, cu multe vitamine, pe placul copiilor.
  • Perele si prunele pot fi o baza pentru piureuri (fierte la abur, sa nu-si piarda vitaminele), pot fi consumate crude sau pot fi facute suc, insa la consistenta lor va mai trebui adaugata apa in blender/mixer.

Sursa: baby.unica.ro