13987526585ee7087c

6 legume de primavara si rolul in alimentatia copiilor

13987526585ee7087cCeapa verde este bogata in Vitamina C, in calciu, magneziu, potasiu si fier. Si complexul de vitamine B este prezent in ceapa verde. Aceasta are rol antiinflamator si face minuni in privinta tusei si a racelilor de sezon. Poate fi consumata proaspata, in salate, sau in mancare.

Usturoiul verde este numit si antibiotic natural. Acesta este bogat in vitamina C, A, B1 si B2, in fosfor, potasiu, iod si calciu. In antichitate era recomandat in tratarea a peste 60 de afectiuni. Astazi, proprietatile lui ajuta in tratarea virozelor respiratorii, in lupta impotriva obezitatii. Este important ca el sa fie consumat in stare cruda.

Salata verde, creata sau simpla, este regina primaverii. Aceasta reprezinta o sursa bogata de fier, vitamina C, acid folic si calciu. Salata verde trebuie sa fie nelipsita din alimentatia copiilor. Fie ca o consumati pe post de garnitura la mancare, fie in compozitia sandvisurilor de la scoala, salata verde este necesara in alimentatia copiilor, indiferent de varsta.

Ridichiile rosii sunt extrem de bogate in fibre, in calciu, fier, potasiu, zinc si cupru. Nici vitamina C sau vitaminele din grupul B nu lipsesc acestei legume de primavara. Recunoscuta pentru beneficiile sale in lupta impotriva virozelor si a tusei, ridichiile detoxifica organismul si intareste imunitatea. Copiii le pot consuma in salate sau alaturi de branza si oua fierte, la micul dejun.

Urzicile reprezinta o sursa inepuizabila de fier, acid folic, calciu si vitamine. Este sezonul lor si nu trebuie sa evitati sa le consumati sub forma de piure, alaturi de oua ochiuri sau de mamaliguta. Si apa in care ati fiert urzicile este extrem de sanatoasa. Puteti urma o cura de detoxifiere consumand zilnic, pe stomacul gol, cate un pahar cu apa in care au fiert acestea. Este important ca cei mici sa consume impreuna cu dvs. urzici macar de cateva ori in sezonul de primavara. 

Loboda este o planta foarte gustoasa si sanatoasa. Asemanatoare cu spanacul la gust, aceasta reprezinta o sursa inepuizabila de vitamina C, de vitamina K, de fier si substante minerale. Poate fi consumata cu mare succes sub forma de ciorba de loboda, in salate sau in mancaruri scazute. Ciorba de loboda poate fi consumata alturi de smantana proaspata. Astfel, copiii pot fi si mai incantati de savoarea ei.

 

Sursa: ghidul-parintilor.ro