cele_mai_bune_10_fructe_exotice_si_ciudate_de_care_nu_ai_auzit_2_size1_70188100

De la ce varsta sunt bune fructele exotice pentru copii

cele_mai_bune_10_fructe_exotice_si_ciudate_de_care_nu_ai_auzit_2_size1_70188100

Dar oricat de tentante sunt ele, este de preferat ca diversificarea bebelusului sa fie facuta cu fructe autohtone. Cele exotice au dezavantajul ca o parte dintre vitaminele lor pot fi distruse din cauza transportului pe distante mari si a conditiilor de depozitare.

Pomelo (dupa 1 an)
Contine vitaminele A, B1, B2, B3, B5 si C, acid folic si minerale (calciu, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu si fi er). Pomelo stimuleaza sistemul imunitar si este un puternic antioxidant. Se pot adauga cateva picaturi de suc in piureul de fructe al bebelusului, dar fructul ca atare se recomanda dupa varsta de 1 an.

Litchi (dupa 6 luni)
Litchi contine vitamina C, care ajuta organismul sa lupte cu infectiile, contribuind si la intarirea  sistemului osos si a dintilor, pentru ca favorizeaza absorbtia fi erului. Litchi mai contine ribofl avina (vit. B2) – cu rol crucial in formarea globulelor rosii –, potasiu, fosfor, magneziu si calciu.

Kiwi (dupa 1 an)
Pe langa continutul semnifi cativ de vitamina C, kiwi contribuie si la reincarcarea minerala a  rganismului, continand o cantitate mare de potasiu, calciu, magneziu si fier.

Fibrele pe care le contine kiwi pot ameliora tranzitul intestinal. Nu se recomanda copiilor mai mici de 1 an pentru ca poate provoca reactii alergice.

Mango (dupa 1 an)
Sursa importanta de vitamina C, mango le mai contine si pe A, B1, B2, B3, B6, E. Este util in tratarea racelilor, dar este si o sursa bogata de fi er, fi ind recomandat in caz de anemie. Mango contine cantitati semnifi cative de calciu, magneziu, fosfor, potasiu si zinc. Fructul scade febra, reduce incidenta bolilor respiratorii si combate constipatia.

Avocado (dupa 10 luni)
Este o sursa excelenta de acizi grasi nesaturati. Este bogat in vitaminele A si C, cele din grupul B si provitamina A. Are un continut ridicat de potasiu si magneziu, precum si de oligoelemente (fi er, cupru, zinc, mangan). Avocado se consuma crud, simplu sau in combinatie cu alte fructe, legume, cereale, lapte de san sau formula.

Papaya (dupa 8 luni)
„Pepenele sanatatii“ – cum mai este numit – contine o mare cantitate de beta-caroten, dar si vitamina C si cele din grupa B, acid folic, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier. Fructul de papaya este cunoscut pentru proprietatile sale antiinflamatorii si de intarire a sistemului imunitar. Se recomanda in caz de constipatie.

Carambola (dupa 1 an)
Carambola are proprietati antimicrobiene, dar, continand o mare cantitate de acid oxalic, nu se  recomanda in cazurile in care copilul are probleme cu rinichii. Gustul unui carambola bine copt este destul de dulce, foarte putin acrisor.

Maracuja (dupa 1 an)
Comestibil este miezul galben gelatinos, care se consuma ca atare sau preparat sub forma de gem, jeleu, serbet sau dressing la salate. Pentru copii se poate servi amestecat cu iaurt, dupa varsta de 1 an. Sucul este efi cient in stimularea sistemului digestiv. Datorita continutului bogat de vitamina A are efect benefi c asupra vederii.

Tamarillo (dupa 1 an)
Tamarillo se mai numeste si „tomata de arbust“. Are un gust usor dulcepicant. Este bogat in  provitamina A (benefi ca pentru o vedere buna si pentru o piele sanatoasa), vitaminele C si E, antioxidanti, fi er, potasiu, magneziu si fosfor. Este o sursa buna de fi bre, care activeaza aparatul digestiv, prevenind constipatia.

Sursa: mami.ro