gustari_sanatoase_copii_1

Vitamine pentru copii – verdeturi de primavara

gustari_sanatoase_copii_1

Este important ca in alimentatia bebelusului sa fie incluse incepand cu perioada diversificarii legume si fructe pentru ca cel mic sa beneficieaze de vitamine si minerale pentru o dezvoltare armonioasa.

Desi cel mic poate fi mofturos la inceput nu ezita sa ii adaugi treptat verdeturi in mancarica mai ales primavara cand acestea se gasesc intr-o mare varietate.

Bebelusul poate fi reticent la lucruri noi, in special la gust iar multi dintre copii sunt mofturosi in alimentatie spre ingrijorarea parintilor.

Pentru ca mancarea pentru cel mic sa fie bogata in nutrienti, strecoara-i in alimentatie putine verdeturi, intr-o gama cat mai diversificata, in functie de varsta copilului.

De ce e important pentru copii sa manance cruditati

Pe langa aportul de vitamine si de minerale continute in general de legume si de fructe, verdeturile contin in plus anumite elemente aditionale necesare in alimentatia copilului pentru ca cel mic sa se poate dezvolta sanatos.

Amnioacizi

Studii releva ca amnioacizi neutralizeaza actiunea substantelor cancerigene. Acest lucru este important deoarece copiii nostri sunt inconjurati de poluare, un mediu insalubru si multi conservanti.

Bioflavanoide

Rolul bioflavonoidelor este de a actiona ca antioxidanti protejand copilul de influenta unui mediu poluat.

Enzime

Enzimele au o importanta notabila in procesul digestiei, acestea acelereaza metabolismul si in plus elimina produsele de descompunere.

Clorofila

Clorifila este o subtanta continute de vegetale si care are rolul de a intari membrana celulara pentru a ajuta la refacerea si la constructia tesutului conjunctiv.

Patrunjel

Beneficiile patrunjelului in alimentatia copilului

Patrunjelul e bogat in saruri minerale si in vitamina C.

100g de mladite de patrunjel contin de 2 mai multa vitamina C decat necesarul zilnic surclasand astfel 100g lamaie ce ofera aceeasi cantitate de vitamina C.

De la 8 luni: 3-5 grame de mladita de patrunjel adaugate in supa

De la 1,5 ani: Se poate adauga in alimentatie celui mic de la 5-10 grame

Marar

Beneficiile mararului in alimentatia copilului:

Mararul poate da un plus de savoare oricarei mancaruri.

Aceasta verdeata contine calciu, fier si aproape intreaga gama de vitamine.

Mararul poate fi de nepretuit in constipatie, avand un efect laxativ.

De la 8 luni: Circa 5 grame per portie de papica pentru bebe

De la 1,5 ani: Se poate adauga in mancarea celui mic de la 5-10 grame

Stevie

De la 1 an: 50g in supa bebelusului

De la 1,5 an: 50g servita atat in supa, cat si ca salata

Ceapa verde

De la 1 ani: 5g in supa sau in orice tip de mancare gatita

De la 1,5 ani: Se poate consuma s sub forma de salata

Sursa: utilecopii.ro